A Ducati és a Troy Lee Designs fontos megállapodást kötött, hogy felkészítse a Borgo Panigale-i vállalatot az AMA Motocross és Supercross bajnokságokba való belépésre a Desmo450 MX modellel. Az olasz Prestige MX1 Bajnokság 2024-es debütáló győzelme Alessandro Lupinóval, valamint a 2025-ös MXGP Világbajnokságba való közelgő belépés Jeremy Seewer és Mattia Guadagnini révén azt mutatja, hogy a Ducati stratégiája a közeljövőben az amerikai versenyzés irányába is kiterjed.
A megállapodást január 10-én jelentették be az AMA Supercross 2025-ös első fordulóján az Angel Stadionban, Anaheimben, amely az amerikai fedett bajnokság hagyományos megnyitója, Tony Cairoli, a Ducati márkát képviselő versenyző és Paolo Ciabatti, a Ducati Corse Off-Road általános igazgatója, valamint más Ducati és Ducati Észak-Amerika képviselői jelenlétében. Az amerikai csapat a paddockban bemutatott egy Desmo450 MX motort „proto” verzióban, amelynek különleges grafikáit a neves kaliforniai tervező készítette.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy együtt dolgozhatunk a Ducatival, amely a motorkerékpározás egyik legelőkelőbb márkája” – nyilatkozta Troy Lee, a Troy Lee Designs alapítója.
„A versenyzés alapvető része a márkánknak, és lehetővé teszi számunkra, hogy termékeinket a legmagasabb teljesítményszinten biztonságosabbá fejlesszük. Alig várom, hogy együtt írjunk történelmet ezzel a partnerséggel.”
A Troy Lee Designs jelenléte, a Ducati Corse színeiben, folytatódik a 2025-ös AMA Supercross Bajnokság további hét fordulójában, ahol egy szektorizált Desmo450 motor is ki lesz állítva, lehetővé téve a szurkolók számára, hogy élőben láthassák a desmodromikus vezérlés működését.
A Desmo450 MX a Ducati Island-en is középpontba kerül, amely a Ducatisták számára fenntartott terület a Grand Prix of the Americas versenyen, a texasi COTA pályán, március 30-án. Röviddel ezután, 2025 júniusában, a motor elérhetővé válik minden lelkes motoros számára kiválasztott európai kereskedőknél.
A Desmo450 MX a világ egyetlen motocross motorja, amely desmodromikus szelepek vezérlésével van felszerelve. Ez a rendszer, amelyet a Ducati a MotoGP és a WorldSBK versenyeken is használ, magasabb fordulatszámokat tesz lehetővé, mint a hagyományos rugós rendszerek. Ez lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy csökkentsék a váltások számát a kanyarok között, ami javítja a pályán nyújtott teljesítményt, és ami még fontosabb, a rajtnál, ahol a versenyek során jelentős különbséget jelent.
A Desmo450 MX másik egyedisége az extrém módon fejlett elektronika, amely a MotoGP-ben használtakból származik, és egyedülálló az off-road világában. A Ducati motocross motor további fő jellemzői közé tartozik a kategóriájában kiemelkedő súly és a kezelhetőség, amely nemcsak a pályán garantálja a magas teljesítményt, hanem lehetővé teszi minden amatőr versenyző számára, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a Borgo Panigale-ben készült egyliteres 450-esből.