Az aerodinamikai csomagot átdolgozták a nagyobb hatékonyság érdekében: az új, két elemből álló szárnyak (fő szárny + fékszárny) ugyanazt az aerodinamikai leszorítóerőt garantálják, azonban kompaktabbak és vékonyabbak (40%-kal, illetve 50%-kal).
A Ducati bemutatja az új Panigale V4 R-t: azt a motort, amely a korábban a MotoGP-hez és a WorldSBK-bajnoksághoz fenntartott műszaki megoldásokat alkalmazza. A valaha készült versenymotorokhoz legközelebb álló sorozatgyártású modell.
Még gyorsabb. Még versenyképesebb. Az új Panigale V4 R pályára született lelke tökéletes motorrá teszi a versenypályák szerelmeseinek. Az új fényezés grafikája a MotoGP világát idézi, és már első pillantásra átadja a versenyszellemet, fehér rajtszámtáblákkal és a középpontban kiemelten látható „1”-es számmal.
A Panigale V4 R közúti változata jelentős fejlesztéseken ment keresztül, minden területen továbbfejlődve, hogy még gyorsabb legyen a pályán és még inkább a versenyzésre összpontosítson.
Az aerodinamikai csomagot átdolgozták a nagyobb hatékonyság érdekében: az új, két elemből álló szárnyak (fő szárny + fékszárny) ugyanazt az aerodinamikai leszorítóerőt garantálják, azonban kompaktabbak és vékonyabbak (40%-kal, illetve 50%-kal).
A váz a Panigale V4/V4 S 2022-es modellje által kijelölt fejlődési irányt követi, hogy növelje a fordulékonyságot, a motoros visszajelzéseit és a tapadást, miközben teljesen mechanikus felfüggesztés állítást tart fenn. Az első részen az Öhlins NPX25/30 nyomás alatti villa rugóútja 5 mm-rel nőtt az előző "R" modellhez képest. Ez a műszaki megoldás, az Öhlins TTX36 lengéscsillapítóval és a lengőkar forgáspontjának +1-es pozícióba állított alapbeállításával kombinálva, 20 mm-rel megemeli a hátsó részt. Ezzel a magasabb súlypontot érik el, ami nagyobb fordulékonyságot biztosít a kanyarok bejáratánál és az irányváltásoknál.
Az új Panigale V4 R versenypályán nyújtott nagyobb hatékonyságát az összes elektronikai fejlesztésnek köszönheti, amelyeket már a Panigale V4 '22 és '23 modelleken bevezettek. Ide tartozik a Power Modes kibővítése és továbbfejlesztése, az új „Track Evo” kijelző a műszerfalon, minden sebességfokozatra dedikált kalibrációval rendelkező motortérképek, a Ducati Traction Control és a Ride By Wire rendszer finomhangolása, valamint az Engine Brake Control EVO 2 stratégia alkalmazása, az új DQS stratégia és a hűtőventilátor-vezérlés frissítése is.
A Panigale V4 R középpontjában az új 998 köbcentis Desmosedici Stradale R motorblokk áll, amely képes elérni a 16 500 fordulat/perc maximális fordulatszámot hatodik sebességfokozatban (a többi sebességfokozatban 16 000-et), és maximális teljesítménye 218 lóerő 15 500 fordulat/perc mellett. Ezek az értékek abszolút mércét jelentenek az azonos lökettérfogatú szupersportmotorok világában.