A motor még vonzóbbá válik az új, kompaktabb és hatékonyabb dupla profilú szárnyaknak köszönhetően, valamint az áttervezett hűtőnyílásokkal, amelyek javítják a hűtőrendszert.
A Panigale V4 MY23 a Borgo Panigale sportmotorjainak fejlődési útját követve a legújabb lépést képviseli. Ahogyan a MotoGP és a WorldSBK versenymotorjai, úgy a Panigale V4 is évről évre frissül és fejlődik. A 2022-es verzió a modell bevezetése óta a legjelentősebb fejlesztéseket hozta, míg a 2023-as modellévben új elektronikai fejlesztéseket vezettek be, hogy a motor még könnyebben és intuitívabban legyen kezelhető minden szintű motoros számára.
A 2022-es változat legfontosabb frissítései a motor minden aspektusát érintik: aerodinamika, erőforrás, váz, ergonómia és elektronika. Az eredmény egy még gyorsabb pályamotor, amely egyszerre nagy teljesítményű egy profi versenyző kezében, és élvezetes, kevésbé fárasztó élményt nyújt az amatőr motorosok számára is.
A motor külseje is megújult, még inkább agresszív megjelenést kapott. A Ducati Centro Stile által megálmodott, úttörő grafikai dizájn magában foglalja a fekete színt a teljes piros idomokon elhelyezett logókhoz, a kétszínű ülést és a piros csíkot a fekete felniken.
Annak érdekében, hogy mindenki számára lehetővé váljon a teljes verseny kipufogórendszer használata még olyan pályákon is, ahol szigorúbb zajkorlátozások vannak érvényben, egy új, teljes titánból készült kipufogórendszer áll rendelkezésre, amelyet az Akrapovič-csal együttműködve fejlesztettek ki. Ez a rendszer megfelel a 105 dB-es zajhatárnak. Az új kipufogórendszer 12,5 lóerős teljesítménynövekedést biztosít, így a maximális teljesítmény 228 lóerőre emelkedik, miközben a maximális nyomaték 131 Nm-ra nő, mindezt 5 kg-os súlycsökkenéssel.
A motor még vonzóbbá válik az új, kompaktabb és hatékonyabb dupla profilú szárnyaknak köszönhetően, valamint az áttervezett hűtőnyílásokkal, amelyek javítják a hűtőrendszert.
A teljesítmény 215,5 lóerőre nőtt 13 000 rpm-nél, és egy új SBK váltót kapott, amely hosszabbított I., II. és VI. fokozatokat tartalmaz. Emellett új nyomatékmenedzsment-stratégiát vezettek be, amely garantálja a motoros számára, hogy mindig az optimális húzást érje el a gázkar felengedésekor.
Az új Engine Brake Control EVO 2 szoftver javítja a stabilitást, a precizitást és az irányíthatóságot fékezéskor és kanyarba való belépéskor. Emellett a simább váltás is fejlődött az új DQS rendszernek köszönhetően.
Az ülést és az üzemanyagtartályt újratervezték, hogy maximalizálják a motoros teljesítményét és minimalizálják a pályán való motorozáshoz szükséges fizikai erőfeszítést.
Az egyoldali alumínium lengőkar forgáspontja 4 mm-rel magasabbra került. A motor új, elektronikus vezérlésű, 125 mm-es rugóúttal rendelkező, Öhlins NPX 25/30 első villával van felszerelve, amely egy túlnyomásos patronos csillapítórendszert használ.