Marc Márquez és a Ducati Lenovo Team kiválóan kezdték a Csehországi Nagydíjat, miután mindkét pénteki edzésen az élen zártak az Automotodrom Brnóban. Francesco Bagnaia a tizenharmadik helyen fejezte be a gyakorlást.
Márquez tökéletesen alkalmazkodott a folyamatosan változó pályaviszonyokhoz, amelyeket egy esőzés zavart meg, késleltetve az edzést. 22 perccel a vége előtt Marc egy 2’03.935-ös köridőt motorozott, amelyet a végéig senki sem tudott felülmúlni. Bagnaia, aki az FP1-ben harmadik lett, nem találta meg a megfelelő tempót és a stratégiát sem sikerült optimálisan kezelnie a délutáni edzés végén, így Q1-ben kell részt vennie.
A Ducati Lenovo Team holnap reggel 10:10-kor (helyi idő szerint, GMT+2) folytatja a munkát a második szabad edzéssel, amit szorosan követ a Q1 (10:50) és a Q2 (11:15). A 2025-ös szezon tizenkettedik Sprint futama 15:00-kor rajtol, tíz körös távval.
Marc Márquez (#93 Ducati Lenovo Team) – 1. hely
„Az új aszfalt száraz és nedves körülmények között is remekül működik, hihetetlen tapadást biztosítva. Még dolgoznunk kell a beállításokon, részletesen ki kell elemeznünk az adatokat, mert ma erre nem volt időnk. Úgy tűnik azonban, hogy innentől száraz lesz az idő. FP1-ben nem éreztem magam teljesen kényelmesen a motoron, de a lényeg, hogy bent vagyunk a Q2-ben. Holnap mindössze 30 percünk lesz, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást, utána minden a tempócsatáról szól. Egyébként azok, akik Q1-ben mennek, jobb időtámadási lehetőségeket kaphatnak. A Sprint futam pedig egyfajta teszt is lesz a vasárnapi versenyre.”
Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – 13. hely
„Összességében pozitív nap volt, de sajnos az utolsó percekben elrontottuk a stratégiát, így nem sikerült bekerülni a legjobb tízbe. Reggel száraz pályán nagyon erősek voltunk, és a nedves körülmények között is jól motoroztam. Túl sok időt vesztettünk a boxban, ami nem segített – ezzel megnehezítettük a saját dolgunkat. Remélem, holnap száraz lesz a pálya, mert kulcsfontosságú lesz jól dolgozni azon, hogyan tudjuk a lehető legjobban kihasználni a tapadást ezen a pályán – az időmérő teljesítmény is döntő lesz. Megvan a potenciál, de a Q2-be jutás mindig kicsit lutri.”
Az ár a 27% Általános Forgami Adót és a Regisztrációs Adót tartalmazza.
A forgalomba és üzembe helyezés költségeit nem tartalmazza az ár.
Bármilyen kérdés esetén elérhetőségeinken állunk rendelkezésedre.