Marc Márquez és a Ducati Lenovo Team megnyerték a Sprint futamot Brnóban. Bagnaia a hetedik helyen ért célba.

MotoGP

Marc Márquez és a Ducati Lenovo Team megszerezték idei tizenegyedik szombati győzelmüket a tízkörös Sprint futamon a csehországi Automotodrom Brnóban. Francesco Bagnaia a hetedik helyen haladt át a célvonalon.

Márquez erősen rajtolt a második rajthelyről, és már az első kanyarokban az élre állt. Az ötödik körben azonban elengedte Acostát, mivel kritikus értéket mutatott az első gumiabroncs nyomása. Két körrel a vége előtt Marc visszavette a vezetést, és megnyerte a Sprintet.

Bagnaia, aki pole pozícióból indult, szintén remekül rajtolt, de a verseny középső szakaszában több versenyzőt is el kellett engednie egy gumiabroncsnyomásra vonatkozó figyelmeztetés miatt – amely később alaptalannak bizonyult. Pecco végül a hetedik helyen zárt.

A Ducati Lenovo Team holnap reggel 9:40-kor (helyi idő szerint, GMT+2) tér vissza a pályára a bemelegítéssel, majd 14:00-kor rajtol a tizenkettedik futam, amelyet 21 körön át rendeznek meg.

 

Marc Márquez (#93 Ducati Lenovo Team) – 1. hely


„Az, hogy tegnap nem tudtunk száraz pályán motorozni, ráadásul az új aszfalt miatt is, szokatlan gumiviselkedést eredményezett, ami megnehezítette a mérnökök dolgát. Az első gumiabroncs nyomása kissé alacsony volt, ezért engedtem el Acostát, és szorosan mögötte maradtam, hogy növeljem a hőmérsékletet, így a nyomást is. Tudtam, hogy megvan a tempóm ahhoz, hogy tartsam vele a lépést, és az utolsó előtti körben láttam, hogy ismét biztonságos a nyomás, így elkezdtem nyomni.”

 

Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – 7. hely


„Kényelmesen éreztem magam a versenyen, és jól is motoroztam. Egy kicsit lemaradtam Marc mögött, de volt előnyöm a mögöttem haladókkal szemben, és úgy éreztem, kézben tudnám tartani a helyzetet. Már a rajtrácson volt egy kisebb elektronikai hiba, és a verseny során olyan üzeneteket kaptam, amelyek egy bizonyos művelet végrehajtására utasítottak. Végül kiderült, hogy az első gumiabroncs nyomása rendben volt, tehát nem kellett volna elengednem a többieket. A csapat most elemzi az adatokat, hogy pontosan megértsük, mi történt. Kár érte, mert jól mentünk, és ma sokkal hatékonyabb volt a motorozásom, különösen a fékezési zónákban.”