Az amerikai Pro Motocross bajnokság hetedik fordulóját Millville-ben, Minnesotában, az ikonikus Spring Creek pályán rendezték meg. A kemény talajáról, meredek emelkedőiről és nagy sebességű kanyarjairól ismert Spring Creek 1983 óta meghatározó állomása az amerikai versenynaptárnak. Két 20 perces időmérő edzést követően Antonio Cairoli a 10. helyen kvalifikált a Ducati Desmo450 MX nyergében.
Az első futam rajtjánál a 39 éves szicíliai egy másik versenyzővel ütközött, és a második kanyarban bukott, két motor alá szorulva. Néhány másodperccel később, az utolsó helyről folytatta a versenyt, oldalán egy égési sérüléssel, amit a forró kipufogó okozott. Cairoli azonban nem adta fel: egy gyors orvosi ellenőrzés után folytatta a küzdelmet, és egészen a 23. helyig jött fel – éppen csak lemaradva a pontszerzésről.
A második futamban Tony remekül rajtolt, és a nyolcadik helyen fordult az első kanyarból. Bár az első kör végére négy pozíciót veszített, a kilencszeres világbajnok keményen harcolt, hogy visszatérjen a top 10-be. Kitartása a 18 körös verseny utolsó előtti körében meghozta gyümölcsét: egy határozott előzéssel megszerezte a 10. helyet, amit a kockás zászlóig meg is tartott.
Ez a forduló zárta le Cairoli amerikai szereplését a Ducati Desmo450 MX-szel, amelyet a Factory Connection támogatásával versenyeztetett. A háromhetes időszak alatt értékes adatokat sikerült gyűjteni a tesztelések és futamok során, amelyek kulcsfontosságúak lesznek a motor fejlesztésének következő szakaszában. A RedBudban és a Spring Creek-en rendezett két verseny során Ducati legújabb versenygépe két top 10-es eredményt ért el, és komoly figyelmet kapott a médiától, a rajongóktól és az iparági szereplőktől is.
Antonio Cairoli nyilatkozata:
„Az első futam rosszul kezdődött. Ütköztem egy másik versenyzővel, elestem, és a motor a kipufogó felével rám esett – megégetve a lábam egy részét. Megálltam, hogy az orvosok megnézzenek, de mindenáron be akartam fejezni a versenyt, hogy minél több adatot gyűjthessünk. Bár egy kör hátrányból, a 40. helyről indultam újra, keményen küzdöttem, és sikerült feljönnöm a 23. helyre, jó tempóval. A második futam előtt nem is voltam biztos benne, hogy el tudok indulni, de végül jobban alakultak a dolgok, mint vártam. Összeszorított fogakkal küzdöttem a fájdalom ellen, és sikerült a 10. helyen célba érnem. A balos kanyarokban tudtam dönteni és nyomni, de a jobbosokban fájt, és nem tudtam a legjobbat nyújtani. Kár, mert két jó top 10-es eredmény is meglehetett volna, de így is mindent beleadtunk, és rengeteg fontos adatot gyűjtöttünk. Most hazavisszük az információkat, és elkezdjük a felkészülést a következő kihívásra.”
Az ár a 27% Általános Forgami Adót és a Regisztrációs Adót tartalmazza.
A forgalomba és üzembe helyezés költségeit nem tartalmazza az ár.
Bármilyen kérdés esetén elérhetőségeinken állunk rendelkezésedre.