Harmadik helyen zárta Marc Márquez a Ducati Lenovo Team színeiben a sachsenringi szabadedzést. Francesco Bagnaia szintén bejutott a Q2-be, miután a kilencedik helyen végzett.

MotoGP
  • Fabio Di Giannantonio új pályarekordot állított fel (1'19.071) a VR46 Racing Team Ducati gépével, és az első helyen zárta a napot, megelőzve Alex Márquezt (Gresini Racing Team), aki szintén egy Desmosedici GP-t vezetett.

A Ducati Lenovo Team lezárta a Német Nagydíj – a szezon tizenegyedik futama – első napját. A sachsenringi edzésnap végén Marc Márquez a harmadik, Francesco Bagnaia pedig a délutáni gyakorláson elért kilencedik helyével kvalifikálta magát a Q2-be.

Márquez, aki a délelőtti edzésen az élen zárt, elsőként törte át az 1’20-as határt, és végül a harmadik legjobb időt érte el, lenyűgöző tempót mutatva a Desmosedici GP nyergében. Bagnaia, aki reggel is kilencedik lett, a gyakorlás végi szakaszban nem tudott érdemben javítani, de így is a legjobb tíz között végzett.

A Ducati Lenovo Team holnap 10:10-kor (helyi idő, GMT +2) folytatja a programot a második szabadedzéssel, amit 11:15-kor a Q2 követ, majd 15:00-kor rajtol a 2025-ös szezon tizenegyedik, 15 körös sprintfutama.

Marc Márquez (#93 Ducati Lenovo Team) – 3. hely:


„A cél az volt, hogy jó kört fussak és bekerüljek a Q2-be. A beállításokon is dolgoztunk, több gumiváltozatot is kipróbáltunk, mivel az időjárás-előrejelzés nem ígér sok jót holnapra, és előfordulhat, hogy kevesebb száraz pályás időnk lesz. Jól éreztem magam a motoron, gyors voltam, úgyhogy elégedett vagyok. A holnapi cél az, hogy az első két sorba kvalifikáljak, és aztán a legjobbat hozzuk ki belőle. A ‘time attack’ során nem volt ideális az érzés, tudjuk is, hol van a gond, de a beállításaink a használt gumikkal működnek a legjobban – akkor érzem igazán jól magam. Inkább veszítek egy keveset az egykörös tempóból, ha a cél az, hogy az első sorba kerüljek.”

 

Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – 9. hely:


„Ma fontos volt, hogy kipróbáljunk valami újat, ami javíthat a motoron érzett visszajelzéseimen. Persze nem ideális pénteken egy új vázzal kísérletezni, és készültünk rá, hogy lehet, nem leszünk a legjobb tíz között. Ennek ellenére kiváló munkát végeztünk: a versenytempónk elég versenyképes volt, de nagyon érezhető volt a hátsó tapadás csökkenése a puha gumival az egyes etapok között. A harmadik etapban gyorsabb tudtam lenni, mint a másodikban, és ez pozitív jel. A mai időmérő-próbálkozásom rosszul sikerült: ott nyomtam meg, ahol nem kellett volna, és a második próbálkozásomnál kisodródtam. Kár érte, de összességében pozitív kezdés volt.”