Mesteri visszatérés Marc Márqueztől és a Ducati Lenovo Teamtől: megnyerték az esős sprintfutamot a Sachsenringen. Francesco Bagnaia a tizenkettedik helyen ért célba.

MotoGP
  • Marc Márquez új fejezetet írt a Sprint történetében: tizedik győzelmét aratta a tizenegy szombati versenyből, ezzel új abszolút rekordot állított fel.

A Ducati Lenovo Team szenzációs győzelmet aratott esős körülmények között a sachsenringi sprintfutamon, Marc Márquez elképesztő felzárkózó teljesítményének köszönhetően. Francesco Bagnaia a tizenkettedik helyen ért célba.

Márquez a pole pozícióból jól rajtolt, ám az első kanyarban kiszélesítette az ívet, és négy pozíciót veszített. A futam középső szakaszában látványosan növelte tempóját, gyorsan felzárkózott, majd az utolsó körben átvette a vezetést és megnyerte a versenyt. Bagnaia – aki a 11. helyről indult – nehezen boldogult a vizes pályán, és végül tizenkettedikként látta meg a kockás zászlót.

A Ducati Lenovo Team holnap reggel 9:40-kor (helyi idő, GMT +2) tér vissza a pályára a szezon tizenegyedik nagydíjára, amely 14:00 órakor veszi kezdetét, 30 körrel a programban.

 

Marc Márquez (#93 Ducati Lenovo Team) – 1. hely:


„A Sprint eleje kihívásokkal teli volt, különösen azután, hogy kiszélesítettem az ívet az első kanyarban. Az volt a célom, hogy későn fékezzek, és elkerüljem az esetleges problémákat a mögöttem lévőkkel, de egy kicsit túl későn sikerült, így több pozíciót is veszítettem. Az első két-három körben nehezen tudtam üzemi hőmérsékletre hozni a gumikat, de amint éreztem, hogy egyre gyorsabb vagyok, elkezdtem nyomni. Amikor megelőztem Fabiót (Quartararo), még csak meg akartam tartani a pozíciót, de láttam, hogy kockázat nélkül is zárkózom Bezzecchi-re, és amikor megláttam a műszerfalon az 1'28-as időket, még keményebben kezdtem nyomni.”

 

Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – 12. hely:


„Sajnos képtelen vagyok versenyképes lenni, és nagyon csalódott vagyok a mai nappal és a teljesítményemmel kapcsolatban, mert egyszerűen nem tudok hatékonyan motorozni. Olyan dolgokat próbáltam megcsinálni, amit a motor látszólag nem enged. Minden edzés adatát elemeztük, és meg kell értenünk, miért történik ez. Ma próbáltunk egy jelentősebb változtatást eszközölni az időmérő és a futam között, de ez csak rontott a helyzeten. A verseny utáni értékelés alapján világos, hogy elöl nem érzem a biztonságot, miközben hátul sokat csúszkál a motor. Remélem, hogy holnapra egy más irányvonal segítségével sikerül fordítani a dolgokon.”