A spielbergi sprintfutamot Marc Márquez és a Ducati Lenovo Team nyeri. Francesco Bagnaia szereplése idő előtt véget ér

MotoGP
  • Tizenkét Grand Prix és az Osztrák sprintfutam után Marc már eggyel több pontot szerzett, mint a teljes 2024-es szezonban
  • Alex Márquez a Gresini Racing Team Desmosedici GP motorjával második helyen végzett, így Ducati 1–2 született.

Marc Márquez és a Ducati Lenovo Team diadalmaskodott a szezon tizenharmadik sprintfutamán a spielbergi pályán. Francesco Bagnaia szereplése hat körrel a vége előtt ért véget.

Márquez tökéletes rajtot vett a negyedik rajthelyről, és az első kanyarban már a második helyen fordult. Testvére, Alex mögött haladva öt körrel a leintés előtt megelőzte őt, és végül 1,2 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat. Bagnaia már a rajtnál hátrányba került a hátsó kerék kipörgése miatt, így több pozíciót is veszített. Pecco láthatóan nehézségekkel küzdött a pályán, majd a futam felénél visszatért a boxba.

A Ducati Lenovo Team holnap reggel 9:30-kor (helyi idő, GMT +2) kezdi meg a bemelegítést, az Osztrák Nagydíj pedig 14:00-kor rajtol, 28 körös távval.

 

Marc Márquez (#93 Ducati Lenovo Team) – 1. hely


„Nyilvánvalóan a bukás a kvalifikáció második időmérő támadásánál hiba volt, és akár a verseny kimenetelét is befolyásolhatta volna, mivel itt – annak ellenére, ahogy kívülről tűnik – nem könnyű előzni. Megpróbáltam Alexet a verseny elején megelőzni, de nagyon erős volt, ezért az utolsó öt körre készítettem elő a támadást, és onnantól kontrolláltam az előnyt. Hihetetlen szezonunk van, és a teljesítményünk, különösen szombaton, fantasztikus. Meglátjuk, hogyan alakul holnap, de az egyetlen célom a végső – a bajnoki cím.”

 

Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – kiesett (DNF)


„Amit most tudunk, az a végeredmény: nem fejeztem be a versenyt. Meg kell várnunk a mérnökök visszajelzését az alapján a néhány kör alapján, amit teljesíteni tudtam. Pontosan nem tudom, mi történt; nagy instabilitást tapasztaltam, különösen a hátsó résznél, amit már a felvezető körben is észrevettem. Amikor több információnk lesz, el tudjuk dönteni, szükség van-e beállításokra a futam előtt. Kár, mert a rossz rajt ellenére elméletben megvolt a tempóm, hogy visszajöjjek a pontszerzők közé, de sajnos ma ez nem volt lehetséges.”