A Ducati elektromos kutatásai folytatódnak a V21L prototípussal és a szilárdtest-akkumulátorokkal

Hírek

A FIM MotoE-világbajnokság 2025-ös szezon végi szünetével a Ducati továbbra is fejleszti szakértelmét a belső égésű motorok alternatív technológiái terén. A Ducati MotoE-projektet azzal a céllal hozták létre, hogy a vállalat belső tudást halmozzon fel, és készen álljon arra az esetre, ha és amikor az akkumulátortechnológia lehetővé tenné egy olyan elektromos utcai motorkerékpár megalkotását, amely összhangban áll a Borgo Panigale-i gyártó értékeivel.

A MotoE-világbajnokság évei alatt a Borgo Panigale-i gyártó jelentős mennyiségű adatot gyűjtött az induló 18 versenyzőnek köszönhetően, akik minden futamon megküzdöttek egymással. Három év fejlesztés után a cellák evolúciója lehetővé tette a V21L prototípus akkumulátorcsomagjának 8,2 kg-os tömegcsökkentését – ez jelentős mérséklés, de még mindig nem elegendő ahhoz, hogy a „Borgo Panigale elektromos MotoGP-je” olyan könnyű legyen, mint egy belső égésű versenymotor, megfelelő hatótávolsággal.

Ezért a Borgo Panigale-i székhelyű vállalat kutatási és fejlesztési tevékenységei között a Volkswagen-csoport vállalataival együttműködve folytatja az új technológiák tanulmányozását és tesztelését annak érdekében, hogy nagyobb energiasűrűségű akkumulátorcsomagokat hozzanak létre. Szeptember 8-án a müncheni IAA Mobility kiállításon mutatták be a V21L első prototípusát, amely QuantumScape szilárdtest-akkumulátorokkal volt felszerelve, és amelyet az Audival és a PowerCo-val együttműködésben fejlesztettek ki. Ez a motorkerékpár a fejlesztés első lépését jelenti, és megerősíti, hogy a Ducati folyamatosan kutatja a belső égés alternatív technológiáit.

#Ducati #DucatiMotoE #DucatiCorse