Marc Márquez és a Ducati Lenovo Team vezetik a mezőnyt a Misanoban. Francesco Bagnaia a negyedik helyen végzett.

MotoGP
  • Franco Morbidelli harmadik lett a VR46 Racing Team Desmosedici GP motorjával, míg a Gresini Racing Team versenyzője, Alex Márquez az ötödik helyen zárt.

 

A Ducati Lenovo Team remekül kezdte hazai versenyhétvégéjét a Misano World Circuit Marco Simoncellin, hiszen Marc Márquez a leggyorsabb volt a San Marinó-i és Rimini Riviérán megrendezett Nagydíj pénteki edzésén. Francesco Bagnaia is erős teljesítményt nyújtott, és a délutáni gyakorlás végén a negyedik helyen fejezte be.

Márquez, aki az első szabadedzésen az ötödik legjobb időt futotta, tíz perccel a vége előtt került az élre egy 1’30.480-as körrel, ami az első helyet biztosította számára a kockás zászlónál. Bagnaia végig a legjobb tízben maradt a második edzés alatt, és végül negyedik lett – mindössze 0,230 másodperccel csapattársa mögött.

A Ducati Lenovo Team holnap reggel 10:10-kor folytatja a programot a második szabadedzéssel, amelyet 11:15-kor a Q2 követ. A 2025-ös idény tizenhatodik Sprint futamát 13 körben rendezik meg 15:00 órától.

 

Marc Márquez (#93 Ducati Lenovo Team) – 1. hely

„A nap kezdete nem volt a legjobb, mert az első szabadedzésen nem éreztem jól magam a motoron, még ha gyors is voltam. Délután viszont körönként egyre jobban ment, javítottam az íveimen és a fékezési pontjaimon is. A csapat kiváló munkát végzett, és megadta, amire szükségem volt a motortól. Jó helyzetben vagyunk most, de tudjuk, hogy tovább kell nyomnunk. Montmelóból jövünk, ami egy olyan pálya, ahol sima, finom motorozásra van szükség, itt viszont agresszívebben kell menni, főleg féktávokon. A tapadás is nagy, ezért kicsit nehezebb volt megtalálni a jó érzést a motorral, de végül sikerült.”

 

Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – 4. hely

„Tudtuk, hogy itt, az előző két versenyhétvégéhez képest versenyképesebbek leszünk. A misanói pálya sokkal jobb tapadást nyújt, ami sok problémánkat enyhítette. Más megközelítést választottunk: mivel ezt a pályát tökéletesen ismerem, kértem, hogy semmit se változtassunk a motoron. Csak kisebb részleteket módosítottunk. Versenyképesek voltunk egyetlen körön és a tempónk tekintetében is. Sajnos a második időmérő köröm harmadik szektorában hibáztam, ami sok időt elvett. Mégis nagyon elégedett vagyok, mert a top tízben végezni és elkerülni a Q1-et mindenképpen előnyt jelent.”