A Ducati Desmo450 MX először mutatkozott be az Egyesült Államokban a híres RedBud motocross-pályán, ahol hivatalosan is belépett az amerikai terepmotoros versenysorozatok világába.

Motocross

A Michigan-tó partján, Chicagóval szemközt fekvő legendás RedBud versenypálya adott otthont a Ducati Desmo450 MX amerikai bemutatkozásának. A motort – a Factory Connection támogatásával – a kilencszeres világbajnok Antonio Cairoli vezette az AMA Pro Motocross Championship hatodik fordulójában.

Miután az előző hétvégén a Southwick-i futamon Grand Marshal-ként vett részt, majd értékes teszteket is teljesített, Cairoli nagy lelkesedéssel vágott neki a RedBud-i időmérő edzésnek, hogy stílusosan kezdje meg a napját.

A tikkasztó hőség és a mindössze két, egyenként 20 perces mért edzés ellenére Tony a 80 versenyző közül a 10. leggyorsabb időt motorozta – bizonyítva, hogy képes gyorsan alkalmazkodni az AMA motocross sajátos formátumához és intenzitásához az MXGP-hez képest.

Az első futamban a szicíliai versenyző remek rajtot vett, az első kanyart ötödikként hagyta el. Azonban a kezdeti magas tempó miatt a második kör végére visszacsúszott a 12. helyre. Ezt követően újra felvette a ritmust, stabil tempót talált, és elkezdett felzárkózni – végül két versenytárssal vívott szoros csata után a 9. helyen ért célba.

A második futamban – egy utolsó pillanatban megváltoztatott rajtpozíció ellenére – Cairoli még jobb rajtot vett, és már a negyedik helyre tört előre, négy körön keresztül harcban állva a top 5-ért. Még a harmadik helyet is megtámadta, amikor egy elektromos hiba miatt kénytelen volt idő előtt kiállni – ezzel véget ért az ígéretes verseny a Desmo450 MX nyergében.

A Borgo Panigale-i gyár első motocross motorjának fejlesztése és tesztelése folytatódik a következő fordulóra készülve, amelyet a minnesotai Spring Creekben (Millville) rendeznek.

 

Antonio Cairoli:


„Hihetetlen élmény volt itt RedBudban versenyezni. Az első futamban volt némi gondom az első körökben. Jól rajtoltam, ötödik voltam, de a rajtsegítőm beragadt, és néhány helyet veszítettem. Ezután viszont megtaláltam a ritmust, és sikerült felzárkóznom a 9. helyre. Elégedett voltam a tempómmal. A második futamban a tervem az volt, hogy ismét jól rajtoljak, és jobban kezeljem a kezdő köröket – jól is indult, negyedik helyen voltam, és épp a harmadik pozícióért támadtam, amikor a motoron egy kis hiba jelentkezett, és ki kellett állnom. Összességében azonban pozitív nap volt. Azért vagyunk itt, hogy teszteljünk és fejlesszünk, az ilyen dolgok pedig benne vannak a folyamatban. Most egy erős edzőhétre készülünk, hogy Millville-ben ismét a top 10-ért harcolhassunk.”