A Ducati megszerezte huszonegyedik WorldSBK gyártói bajnoki címét, miközben a Panigale V4 R továbbra is az egész kategória abszolút mércéje maradt.

Superbike

Jerez, Spanyolország, 2025. október 19. A szezon utolsó versenyhétvégéjével, amelyet a spanyolországi Jerez pályán rendeztek, a Ducati újabb rangos trófeával gazdagította sporttörténelmét: megszerezte huszonegyedik gyártói bajnoki címét a Superbike-világbajnokságban – sorozatban negyediket, amelyet a Panigale V4 R-rel ért el.

Ez a siker egy hosszú sporthagyomány része, amely megszilárdította a Ducati pozícióját, mint a WorldSBK történetének legsikeresebb gyártója: az 1988-as első bajnokság óta a Ducati 449 győzelmet aratott, és a versenysorozatok több mint felét megnyerte, hiszen a 38 gyártói bajnoki cím közül 21 a Borgo Panigale-i trófeateremben kapott helyet.

A sikertörténet modellsorozatról modellsorozatra épült, ahol minden új generációs motor folytatta és magasabb szintre emelte az előző örökségét. Az első cím 1991-ben született a Ducati 888-assal, amely három egymást követő bajnokságot nyert 1991 és 1993 között. A stafétát ezután a Ducati 916 vette át, amely további három szezonon át (1994–1996) uralta a mezőnyt. 1998-ban kezdődött a WorldSBK történetének leghosszabb uralkodó időszaka: a 916-ot követő 996, 998 és 999 modellek révén a Ducati hét egymást követő bajnoki címet nyert 1998 és 2004 között. További sikerek következtek a 999, 1098 és 1198 modellekkel 2006-ban, 2008-ban, 2009-ben és 2011-ben.

Egy közös szál köti össze ezt a legendás utat egészen napjainkig: a Panigale V4 R az elmúlt négy évben egyértelműen a kategória teljesítménybeli és technológiai mércéje lett a szériamotorok világbajnokságának királykategóriájában. 2019-es bemutatkozása óta a Panigale V4 R 108 győzelmet aratott, így a második legsikeresebb Ducati lett a Superbike-történelemben – közvetlenül a legendás 916 és annak utódai mögött.

Ez a siker számos versenyző érdeme: az Aruba.it Racing – Ducati gyári csapat színeiben sorrendben Álvaro Bautista (63 győzelem), Scott Redding (12), Chaz Davies (3), Michael Ruben Rinaldi (5 – ebből egyet a Go Eleven csapattal), valamint Nicolò Bulega (20) járultak hozzá. Ezen kívül Danilo Petrucci (3) és Nicholas Spinelli (1) a Barni Racing Team színeiben, valamint Andrea Iannone (1), aki a Pata Go Eleven csapatot vezette győzelemre.

2025-ben négy versenyző járult hozzá a gyártói cím elnyeréséhez. A szezon vitathatatlan sztárja Nicolò Bulega volt, aki 14 győzelemmel – köztük három mesterhármassal az ausztrál szezonnyitón, a cremónai olasz hétvégén és a jerezi zárófutamon – második lett a bajnokságban. A Ducati sikerét tovább erősítette Sam Lowes (Mark VDS Racing Team), aki két második helyet szerzett a Superpole-futamokon Assenben és Balatonon, Álvaro Bautista, aki második lett a második asseni futamon, valamint Danilo Petrucci, aki a misanói Superpole-futamon negyedikként zárva a legjobb Ducati-pilóta volt.

A 2025-ös szezon a csapatvilágbajnoki címmel is zárult, amelyet az Aruba.it Racing – Ducati az Estorilban aratott győzelemmel biztosított be – ez volt a csapat negyedik egymást követő sikere.

 

Luigi Dall’Igna (Ducati Corse, általános igazgató)

„Nagyon elégedettek vagyunk a jelenlegi Panigale V4 R utolsó szezonjának eredményeivel, amely immár negyedik éve bizonyítja, hogy a bajnokság legversenyképesebb motorja. Az a tény, hogy gyári csapatunk mellett öt privát alakulat is a mi motorunkat választotta, jól mutatja, mennyire elismerik és értékelik a Ducati-projektet a paddockon kívül is. Idén új kihívásokkal szembesültünk, de az Aruba.it Racing – Ducati csapat Nicolòval és Álvaróval, valamint a Barni Spark Racing, Pata Go Eleven, MGM Bonovo Racing, Motocorsa Racing és Marc VDS Racing csapatok eredményei bizonyítják a Panigale V4 R állandó teljesítményét. Külön köszönet minden Ducati Corse munkatársnak – nagyon büszke vagyok mindannyiukra, és alig várjuk, hogy a Panigale következő generációját is pályára vihessük.”

 

2022 óta a Panigale V4 R a bajnokság legsikeresebb motorja, a technológia és a teljesítmény mércéje. 2026-ban egy teljesen megújult, új generációs modell debütál, amely újabb mérföldkő lesz a Ducati műszaki fejlődésében: ez lesz az első közúti motor, amely MotoGP-ből származó Corner Sidepodokat és Ducati Racing Gearboxot alkalmaz – ez utóbbi egy versenytechnológiás váltó, amelyben az üres fokozat az első sebesség alatt található.