A Ducati Panigale V4 megnyerte a CIV SBK Production Bike bajnokságot.

Superbike

A Ducati Panigale V4 győzelemmel debütált az első Olasz Production Bike Bajnokságban – egy olyan kategóriában, amelyet szinte teljesen gyári motorok számára hoztak létre, és amely az Olasz Superbike-osztállyal párhuzamosan fut. Davide Stirpe, háromszoros olasz Supersport-bajnok és a Ducati járműtesztelési részlegének hivatalos tesztpilótája, két győzelmének köszönhetően a Mugellóban rendezett utolsó két futamon megszerezte a bajnoki címet.

A Stirpe által vezetett Panigale V4-et Michele Pirro Garage51 csapata építette és kezelte. A tízszeres olasz Superbike-bajnok, valamint a Borgo Panigale-i MotoGP és Superbike tesztpilóta, Michele Pirro irányította a projektet.

Ez a győzelem megerősíti a Ducati műszaki megoldásainak érvényességét az új Panigale V4 fejlesztése során, amelyet úgy terveztek, hogy maximálisan kihasználja a gumik fejlődéséből adódó előnyöket. A Ducati Panigale V4 a MotoGP-ből származó technikai megoldásokat alkalmaz, például a desmodromikus vezérlésű V4-es motort és az ellentétesen forgó főtengelyt.

A Panigale V4 versenyképességét jól mutatja, hogy a 20 induló közül 10 versenyző a Ducati szupermotorját választotta a 2025-ös Production Bike Bajnokságra. A szezon során a Panigale V4 8 kategóriagyőzelmet és 22 dobogós helyezést ért el, többek között kisajátította a dobogót a misanói 2. futamban és a mugellói záró forduló Super Pole versenyében. A Panigale V4 Production Bike három alkalommal is dobogós helyen végzett az összetettben, bebizonyítva, hogy sok Superbike-nál versenyképesebb, annak ellenére, hogy sokkal szigorúbb szabályok vonatkoznak rá.

A Production Bike kategóriát 2025-ben hozták létre a CIV Superbike bajnokság keretében, a szabályzat pedig megegyezik az EWC világbajnokság azonos nevű kategóriájával, azzal a különbséggel, hogy alacsonyabb az alapmotor árának alsó határa. Az olasz bajnokságban ez a kategória a belépő szintű sportmotorok számára van fenntartva, amelyeknél csak korlátozott számú módosítás engedélyezett. A motor és a sebességváltó gyári állapotban kell maradjon, kivéve a kipufogót és a légszűrőt, míg a futómű csak a hátsó lengéscsillapító, a villa hidraulikája, a kormánylengés-csillapító, az első fékmunkahenger és a féktárcsák cseréjével módosítható.

Az elektronikai hardver módosítása tilos. Az egyetlen engedmény a motorvezérlő kalibrációs modul hozzáadására vonatkozik, amelyet a Borgo Panigale-i gyártó azonban nem használt, mivel egy versenyre kész gyári csomagra támaszkodott.

A Panigale V4 fejlett elektronikai rendszerének köszönhetően a Ducati egyszerűen bejegyeztette a DAVC Race Pro szoftvercsomag egy speciális verzióját az Olasz Motorsport Szövetségnél, és ezt a csomagot használták minden, a bajnokságban induló Panigale V4-en. A Ducati Corse együttműködésével fejlesztett szoftver optimalizálja a motorvezérlést és a járműkontroll-stratégiákat, hogy a versenykonfigurációban – teljes Akrapovič kipufogórendszerrel, slick és esőgumikhoz igazítva – a lehető legjobb pályateljesítményt biztosítsa.

Davide Stirpe Panigale V4-ét a Ducati Performance alkatrészei szerelték fel, köztük a teljes Akrapovič kipufogórendszer, amely 228 lóerőre növeli a teljesítményt és 6,7 kg-mal csökkenti a tömeget, a Ducati Data Logger (DDL), 338,5 mm-es Brembo T-Drive hűtőbordás tárcsák (Carbon Pro konfigurációban elérhető), valamint az új verseny kapcsolókészlet (hamarosan minden rajongó számára elérhető lesz).

A beállítást nagyobb plexi, karbon szárnyak, karbon fékhűtő csatornák, valamint alumínium radiátor- és olajhűtőrácsok tették teljessé.

#Ducati #PanigaleV4