Kihívásokkal teli edzés Sepangban a Ducati Lenovo Team számára: Bagnaia a tizenkettedik, Pirro a huszonkettedik helyen végzett, mindketten az első időmérőn (Q1) vesznek részt.

MotoGP

A Ducati Lenovo Team befejezte az első versenynapot a Sepang Nemzetközi Versenypályán, a szezon huszadik nagydíjának helyszínén. Az erős szabadedzést követően Francesco Bagnaia a tizenkettedik helyen zárta a gyakorlást. Csapattársa, Michele Pirro a huszonkettedik pozícióban végzett, így mindketten részt vesznek a holnapi Q1-ben.

Bagnaia, aki a délelőtti esős szabadedzésen a második helyet szerezte meg, a gyakorlás nagy részében az első háromban szerepelt. Azonban az edzés utolsó perceiben érkező enyhe eső miatt Pecco nem tudott javítani körén, így végül a tizenkettedik helyen zárt, mindössze 0,089 másodperccel lemaradva a legjobb tízről. Michele Pirro folytatta a Desmosedici GP fejlesztését, és az első napot a huszonkettedik helyen fejezte be.

A Ducati Lenovo Team holnap reggel 10:10-kor (helyi idő szerint, GMT +8) tér vissza a pályára a második szabadedzésre, amelyet a Q1 követ 10:50-kor, majd a Q2 11:15-kor. A szezon huszadik sprintversenyét tíz körben rendezik meg 15:00 órakor.

 

Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – 12. hely

„Egy kis, de határozott előrelépést tettünk, mivel mindkét edzésen az élmezőnyben voltunk. Sajnos a gyakorlás végén egy kis zűrzavar alakult ki, és nem tudtunk javítani, így lemaradtunk a közvetlen Q2-be jutásról. Nyugodtnak kell maradnunk és tovább kell dolgoznunk: a holnapi Q1 fontos és kihívásokkal teli lesz, de a cél, hogy tovább fejlődjünk érzésben és teljesítményben. Jelenleg az a problémám, hogy nehezen tudom befordítani a motort. Van néhány kanyar, ahol emiatt sok időt vesztek.”

 

Michele Pirro (#51 Ducati Lenovo Team) – 22. hely

„A motor beállításán dolgozunk, ami teljesen más, mint amit Phillip Islanden használtunk. Jelenleg az érzés rendben van, de nehezen tudom kihasználni a lágy abroncsot a gyors körök során. Összességében igyekeztem nem túl sok kockázatot vállalni, főleg amikor a körülmények nem voltak ideálisak. A ma kipróbált megoldások nem működtek úgy, ahogy reméltük, ezért elemezzük az adatokat, hogy megtaláljuk a megfelelő irányt az időmérő és a sprint előtt.”