A V4 Granturismo motorblokk hosszú távokon tesztelve: fedezd fel a 100 000 és 200 000 kilométer utáni teszt részleteit

Hírek

A Motorrad próbára tette a Multistrada V4 S-t: 100 000 km tiszta megbízhatóság

A Ducati Multistrada V4 S sikeresen teljesítette a német Motorrad magazin – Európa egyik legtekintélyesebb motoros kiadványa – által végzett szigorú, 100 000 km-es tartóssági tesztet. A motor körülbelül 1300 nap alatt mindenféle időjárási és útviszonyt leküzdött, bejárta egész Európát, és három telet is kibírt anélkül, hogy bármikor is feladta volna a funkcionalitását.

Az eredmény: egy hivatalos megbízhatósági tanúsítvány, amely megerősíti a Ducati projekt szilárdságát és a V4 Granturismo motorblokk minőségét. A teszt végén a motor minimális kopást mutatott, nem veszített kompressziót, sőt, teljesítménye még nőtt is – a próbapadon közel 6 lóerővel többet mértek, mint a teszt kezdetén.

A teszt során a Multistrada a következő kihívásokat állta ki:

  • Szélsőséges körülmények és hosszú utazások utassal, csomagokkal és vegyes útvonalakon.

  • Versenypályás tesztek, ahol a motor és a fékrendszer problémamentesen működött.

  • Rendszeres karbantartások és néhány garanciális csere (például kerékcsapágyak, akkumulátor, középső hangtompító, valamint műanyag elemek).

A Ducati szorosan nyomon követte a Motorrad tesztjét, és jelen volt a motor végső szétszerelésénél is a Ducati Stuttgart műhelyben. A Ducati technikusai az újság szerkesztőségével közösen minden belső alkatrészt megvizsgáltak, és az alábbiakat állapították meg:

  • A hengerek, dugattyúk, szelepek és vezérműtengelyek kiváló állapotban voltak.

  • A kuplung 100 000 km után is a kopási határértéken belül maradt.

  • A váltó is kitűnő állapotban volt, csupán az intenzív használattal arányos kopás volt megfigyelhető.

 

A Ducati elkötelezettsége a tartóssági tesztelés iránt

A teszten való részvétel nem volt szerencsejáték: a Ducati mindig is végzett belső tartóssági teszteket teljes modellkínálatán. Több Multistrada V4 is meghaladta a 100 000 kilométert ezek során, és egy különösen figyelemre méltó példány 200 000 kilométert is teljesített, miközben a motor a szétszerelés után is kiváló állapotban maradt.

Egyes alkatrészeket a beszállítókkal közösen elemeztek, ami megerősítette a projekt megalapozottságát, és további műszaki fejlesztéseket eredményezett, például:

  • Új távtartó perselyeket, amelyek jobban védik a kerékcsapágyakat a víz bejutásától

  • UV-sugárzásnak ellenállóbb műanyagokat

  • A váltóalkatrészek optimalizálását, a tartósság növelése érdekében