A Ducati Lenovo Team készül az első időmérő szakaszra a valenciai nyitónap után: Bagnaia a tizennegyedik a szabadedzésen, Bulega a huszonnegyedik

MotoGP
  • Franco Morbidelli harmadik a VR46 Racing Team Ducatijával; Alex Márquez (Gresini Racing Team) a negyedik.

 

A Ducati Lenovo Team teljesítette a 2025-ös MotoGP-szezon utolsó péntekét a valenciai Circuit Ricardo Tormón. Francesco Bagnaia egy kemény gyakorlást követően a tizennegyedik helyen zárta a Practice-t, míg Nicolò Bulega a huszonnegyedik pozícióban intette le a kockás zászló.

Bagnaia, aki a szabadedzésen a huszonegyedik helyet érte el, a korai percekben felkapaszkodott az eredménylista élére. A szakasz végén azonban Pecco már nem tudott visszatérni a legjobb tíz közé, és végül tizennegyedik lett, kevesebb mint hat tizeddel lemaradva az első helytől. Bulega, aki pályafutása második MotoGP-hétvégéjén szerepel, folytatta az alkalmazkodást a Desmosedici GP-hez, és a délutánt a huszonnegyedik pozícióban zárta.

A Ducati Lenovo Team holnap reggel 10:10-kor (GMT +1) kezdi újra az akciót a második szabadedzéssel, amelyet az első időmérő szakasz (Q1) követ 10:50-kor, majd a Q2 11:15-kor. A szezon huszonkettedik Sprintje 13 körös lesz, és 15:00-kor rajtol.

 

Francesco Bagnaia (#63 Ducati Lenovo Team) – 14. hely

„Ma sajnos nem a megfelelő irányban dolgoztunk. A két edzés között volt egy enyhe javulás, és remélem, hogy – ahogy nő a tapadás – sikerül majd nagyobb lépést előre tennünk. Javítanunk kell a motor féktávon mutatott viselkedésén és a kanyarodási fázisban. Az adatokból egyértelmű, hogy hiányzik a sebességünk a kanyar bejáratán, valamint a gáznyitásnál, ami elég sok időt vesz el tőlem. Az érzés hiánya ebben a tekintetben nem segít abban, hogy egyértelmű visszajelzéseket adjak, és tudtam, hogy ez egy olyan pálya, ahol szenvedhetünk. Mindenesetre tovább dolgozunk, hogy megtaláljuk a megoldást.”

 

Nicolò Bulega (#11 Ducati Lenovo Team) – 24. hely

„Ezen a pályán MotoGP-motorral menni nem egyszerű, és még mindig küszködöm a pálya néhány részén. Ez egy nagyon technikás aszfaltcsík, sok egymásba kapcsolódó kanyarral: ha nincs teljes bizalmad az első rész iránt, nagyon nehézzé válik befordítani a motort. Nem tudom annyira kihasználni a gumikat, mint szeretném, különösen a lágy keveréket, mivel ugyanazokat a köridőket futom, mint a többi keverékkel. Ha ez történik, az azt jelenti, hogy még nem találtad meg a határokat. Mindenesetre összességében pozitív nap volt, és holnap megpróbálunk előre lépni.”