Alapításának évfordulója alkalmából a Ducati elindítja az Instagramon a történetének bemutatására szentelt fiókját!

Közösség

1926 július 4-én, Bologna szívében – ahol akkoriban Guglielmo Marconi felfedezései és a technológiai fejlődés által keltett tudományos pezsgés uralkodott – Antonio Cavalieri Ducati fiaival, Adrianóval, Brunóval és Marcellóval együtt megalapította a Società Scientifica Radio Brevetti Ducati nevű vállalatot. Ez a cég eredetileg rádiókommunikációs technológiákra specializálódott, de idővel azzá fejlődött, ami ma: a kétkerekűek globális ikonja, amely egyedülálló módon ötvözi a technológiai innovációt, a szenvedélyt és a szépség iránti érzéket.

A Ducati számára a fordulópont a háború utáni időszakban következett be, amikor 1946-ban megkezdődött a Cucciolo gyártása – ez egy kis segédmotor volt, amelyet kerékpárra lehetett szerelni, s ezzel a márka belépett a kétkerekűek világába. Ettől a pillanattól kezdve a vállalat kutatási, fejlődési és folyamatos innovációs útra lépett, amelynek során napjainkra az Made in Italy egyik legtekintélyesebb képviselőjévé vált. A Ducati motorkerékpárjai a kifinomult technológia és az érzéki szépség varázslatos ötvözetei – legyen szó közúti vagy versenypályás használatról.

A Ducati 60-tól, amely az első, teljes egészében a borgo panigaléi üzemben készült motorkerékpár volt 1949-ben, egészen az 1962-es népszerű Scramblerig, a Monster 1992-es megszületéséig, majd az olyan technikai és formai „forradalmakig”, mint az 1994-es 916 vagy a sokoldalú 2003-as Multistrada – a Ducati történelmét nemcsak ikonikus modellek, hanem meghatározó személyiségek és emlékezetes sporteredmények is formálták.

Ezek között kiemelkedik Fabio Taglioni, a mérnök, aki a desmodromikus szelepvezérlést alkalmazta az első versenymotorokon – ez a megoldás máig meghatározza a Ducati verseny-DNS-ét és a sportos modellek karakterét. A technológiai újítások története összefonódik a történelmi győzelmekkel: az 1950-es évek közepének hosszútávú versenyeitől kezdve az 1972-es imolai 200 mérföldes viadalon aratott győzelemig Paul Smart és Bruno Spaggiari révén, a '90-es évek Superbike sikerein át – olyan legendás versenyzőkkel, mint Carl Fogarty és Troy Bayliss –, egészen az első MotoGP világbajnoki címig Casey Stonerrel 2007-ben. A Ducati története tele van sorsfordító eseményekkel, amelyek révén az egyik legszeretettebb és legsikeresebb márkává vált a nemzetközi motorsport színterén. Ez a kiválóságot tükröző sporthagyomány a közelmúltban is folytatódott: a Ducati sorozatban háromszor lett MotoGP világbajnok (2022, 2023 és 2024), miközben a Superbike-világbajnokságban is megerősítette fölényét – immár 20 gyártói világbajnoki címmel.

Majdnem egy évszázaddal a történelmi alapítási dátum után a Ducati most az Instagramon is mesélni akar saját történetéről, a Ducati Múzeum hivatalos profiljának (@museoducati) létrehozásával. Ez egy digitális tér, amelyet arra terveztek, hogy megőrizze és megossza a Borgo Panigale márka történelmi, mérnöki és sportörökségét a globális rajongói közösséggel és az új generációkkal.

Az Instagram mellett a Ducati Múzeum a Facebookon is jelen van, ahol régóta oszt meg anekdotákat, archív képeket és történeteket a márka múltjáról és jelenéről. A történet személyesen is átélhető: a Borgo Panigale-i Ducati Múzeum és Gyár látogatható, és évente több ezer rajongót fogad a világ minden tájáról. Egyedülálló lehetőség arra, hogy felfedezzük közel száz év innovációját és szenvedélyét, és testközelből figyeljük meg, hogyan születnek azok a motorok, amelyek minden generáció Ducatistáit álmodozásra késztetik.