A Ducati ötödik generációs Monster modelljének gyártása megkezdődött.

Hírek

A Borgo Panigale gyárban megkezdődött az új Monster, a motorozás egyik igazi ikonjának ötödik generációja gyártása. Ez a motor 1992-ben született egy zseniálisan egyszerű képlet alapján: „Minden, ami kell, és semmi több.” Ez a koncepció egyesítette a világ motorosait egy új családban, a Monsteristiben, akik immár több mint harminc éve ünneplik a Monster szellemét és egyediségét.

Az új, teljesen újratervezett Monster a könnyedséget és a technológiát ötvözi a semmivel össze nem téveszthető esztétikával. Formavilága modern módon értelmezi újra az első Monster stílusát, visszahozva azokat a jellegzetes elemeket, amelyek mindig is megkülönböztették: a fényszórót, amelyet a „bivalyhátú” tank vállai kereteznek, az egy darabból készült ülést és a rövid, könnyű hátsó részt.

Egyedi V2-es motorjának köszönhetően az új Monster karcsú, sportos és rendkívül alacsony fenntartási költségekkel rendelkezik. Az új V2 könnyű és nagy teljesítményű az IVT (Intake Variable Timing) vezérlésnek köszönhetően, amely ötvözi az alacsony fordulaton nyújtott finom működést, a középtartomány ütős erejét és a magas fordulaton elérhető teljesítményt: a maximális nyomaték 80%-a 4 000 és 10 000 fordulat/perc között rendelkezésre áll. A 45 000 km-es szelepellenőrzési intervallum – ami kategóriájában kiemelkedő – rendkívül alacsonyan tartja a karbantartási költségeket.

Az új Monster a motort szerkezeti elemként használja, és monocoque vázat alkalmaz, kétszárú lengőkarral, amelyet a Panigale V4 inspirált, valamint technopolimer és rácsos hátsó segédvázzal. Ez a műszaki felépítés – a Ducati V2 könnyűségének köszönhetően – 4 kg-mal csökkenti a súlyt (175 kg szárazon, ezzel a legkönnyebb a négy szelepes modellek között), javítva az agilitást és a kezelhetőséget. A Showa felfüggesztés úgy lett hangolva, hogy biztosítsa a mindennapi kényelmet és a sportos teljesítményt a kanyargós utakon, megerősítve a Ducati naked modelljének kettős karakterét. Az eredmény egy motorkerékpár, amely mindig stabil, biztonságos és élvezetes.

A 2026-os Monster az előző modellhez képest könnyebben hozzáférhető és kényelmesebb üléspozíciót kínál az alacsonyabb ülésmagasságnak (815 mm, amely a mélyebb ülés és a süllyesztőkészlet segítségével 775 mm-re csökkenthető), valamint a magasabb és előrébb helyezett kormánynak köszönhetően, ami javítja az irányítást és a komfortot.

A négy Riding Mode (Sport, Road, Urban, Wet), valamint az előrehaladott elektronikai csomag – DTC, DWC, EBC és kanyar-ABS – intuitívvá és sokoldalúvá teszi a motort. Az ergonomikus kormánykapcsolók leegyszerűsítik az elektronikai funkciók kezelését a 5”-os TFT kijelzőn, amely kompatibilis a Ducati Multimedia Systemmel és a Turn-by-turn navigációval. A nappali/éjszakai módokkal, valamint a Road és Road Pro információs módokkal a kijelző minden körülmény között optimális leolvashatóságot biztosít.

Azok számára, akik igazán egyedivé szeretnék tenni a Monstert, a Ducati Performance számos esztétikai kiegészítőt kínál, például karbon elemeket vagy mart alumínium alkatrészeket, valamint Alcantara kárpitozású sportülést. A sportos beállítottságú motorosok értékelni fogják a Titán burkolatú, karbon végsapkával ellátott homologizált kipufogókat is, amelyeket a Termignonival együttműködésben fejlesztettek ki; ezek csökkentik a tömeget (-0,2 kg), és még karakteresebbé teszik a Monster hangját és megjelenését.

A Monster 2026 februárjától lesz elérhető a márkakereskedésekben – más országokban ezt követően –, két fényezéssel: Ducati Red és Iceberg White. Mindkettő elérhető Monster és Monster+ kivitelben, utóbbi szélvédővel és utasülés-takaróval felszerelve. A modellek 35 kW-os változatban is kaphatók A2-es jogosítvánnyal rendelkező motorosok számára.