A Ducati két különleges fényezéssel indítja a 2026-os versenyszezont, amelyek a márka legendás versenytörténetét ünneplik.

MotoGP

A valenciai MotoGP-tesztek során – amely a 2026-os szezon első felvonása – a Ducati a közelgő centenáriumának (1926–2026) tisztelegve két olyan fényezést vitt pályára, amelyek a márka sporttörténetének emblematikus fejezeteit idézik meg.

A tisztelgést Francesco Bagnaia és Nicolò Bulega Desmosedici GP motorjai jelenítették meg a pályán: Bagnaia a 750 Imola Desmo által ihletett fényezéssel motorozott, amely Paul Smart és Bruno Spaggiari legendás kettős győzelme után vált ikonná az 1972-es Imola 200 Miles futamon. Bulega pedig a 750 Supersport Desmo színeit viselte, azét a motorét, amellyel Franco Uncini 1975-ben megnyerte az olasz 750 köbcentis bajnokságot.

A történelmi fényezések bemutatkozása egy olyan szezon végén érkezik, amely ismételten kiemelte a Borgo Panigale-i gyártó versenyképességét és sporterejét. Egy év, amely ismét megerősítette a Ducati szerepét a nemzetközi versenysport mércéjeként: a középpontban a MotoGP-vel, mellette pedig a Superbike huszonegyedik gyártói címével, a fő nemzeti bajnokságokban elért eredményekkel és az off-road projekt jelentős előrelépésével.

A MotoGP-ben Marc Márquez és a Ducati páratlan tempót diktált, amely az egész szezont meghatározta, és öt futammal a vége előtt bebiztosította a világbajnoki címet. Ezt tovább erősítette Álex Márquez második helye (BK8 Gresini Racing Team), így a Ducati kivételes kettős bajnoki sikert ünnepelhetett. Francesco Bagnaia a szezon végén az első öt között zárt, teljessé téve a lenyűgöző összképet.

A Ducati számára ez az ötödik összetett pilótacím, és a negyedik egymás utáni, három különböző versenyzővel (2022, 2023: Francesco Bagnaia; 2024: Jorge Martín; 2025: Marc Márquez). Ez az eredmény kiemeli egy olyan műszaki és sportprojekt erejét, amely képes alkalmazkodni, fejlődni és különböző főszereplőkkel is győzni. A képet tovább erősíti egy újabb jelentős elsőség: a hatodik egymást követő konstruktőri cím, amely példátlan sorozat a MotoGP történetében. Ehhez társul a csapatbajnoki cím, bizonyítva a Ducati Lenovo Team egységét és minőségét, miközben a BK8 Gresini Racing Team és a Pertamina Enduro VR46 Racing Team – mindketten Desmosedici GP motorokkal – második és harmadik helyen végeztek.

Ez az állandó, lenyűgöző teljesítményszint a Desmosedici GP technikai kiválóságának eredménye: egy motoré, amely egész szezonban dobogós formában szerepelt, és továbbra is az etalon volt, még a technikai kedvezmények teljes hiánya mellett is. Ez kézzelfogható bizonyítéka annak a kiforrott és erős, teljes mértékben olasz szakmai tudásnak, amely tehetségre, szakértelemre és a teljesítménykultúrára épül – egyedülálló módon a kétkerekű versenysport világában.

A Borgo Panigale-i motorkerékpárok technológiai és mérnöki fölénye nem korlátozódik a MotoGP-re: ugyanez tükröződik a szériamotorokra épülő versenyzés világában is, ahol a Ducati megszilárdította pozícióját a WorldSBK történetének legsikeresebb gyártójaként. 2025 a Ducati huszonegyedik gyártói címét hozta – az 1988 óta megrendezett 38 szezonból –, ráadásul zsinórban a negyediket, a Panigale V4 R teljesítményének köszönhetően. Egy szezon, amely során a Ducati folyamatosan a csúcson szerepelt, Nicolò Bulega pedig csak az utolsó futamon dőlt el, végül másodikként zárta az intenzív, kiegyensúlyozott bajnokságot.

2025 a Panigale V4 R utolsó versenyszezonja is volt, amely 2026-tól átadja helyét egy teljesen új generációnak, készen arra, hogy újabb szintet jelentsen a Ducati technikai fejlődésében.

A Panigale V4 versenyképessége a hetedik generáció bemutatkozásakor is megmutatkozott a CIV SBK Production Bike kategóriában – az olasz Superbike-bajnokság azon osztályában, ahol a legközelebb állnak a szériamotorokhoz –, ahol megnyerte a pilóták bajnoki címét. Ugyanez megismétlődött Németországban az IDM-ben, a német Superbike-bajnokságban is, tovább bizonyítva az új Ducati Superbike technikai megoldásainak stabilitását és hatékonyságát.

Újabb rangos eredmény született a Daytona 200-as futamon is, ahol a Panigale V2 győzelmet aratott a floridai International Speedway történelmi versenyén, megnyerve a nemzetközi motorsport egyik legikonikusabb futamát.

A Ducati sport-DNS-e ma már az off-roadra is kiterjed, ahol a projekt 2025-ben jelentős előrelépést ért el. Az MXGP-világbajnokságban történő első teljes szezonban a Ducati Jeremy Seewer és Mattia Guadagnini révén figyelemre méltó eredményeket ért el, köztük két dobogót a svájci versenyzőtől Svájcban és Franciaországban, valamint összesen négy holeshotot.

Fontos mérföldkő volt a Pro Prestige MX2 bajnokság is, ahol a Desmo250 MX Alessandro Lupino teljesítményével a második helyen zárta a szezont. Az év pedig a Ducati első hivatalos részvételével ért véget a Motocross of Nations eseményen, ahol Antonio Cairoli és Jeremy Seewer képviselte Olaszországot, illetve Svájcot.

A Borgo Panigale-i gyártó off-road programja ezzel újabb lépést tett előre: egy fiatal, ám már most ígéretes projekt épül, amely szilárd alapot teremt a nagyon várt 2026-os AMA Supercross-bemutatkozás előtt.

A mostani szezon egy olyan évet tükröz, amelyben a Ducati iránymutatóvá vált a kétkerekű versenysport főbb bajnokságaiban.

2025 olyan esztendőként zárul, amely rendkívüli sportértéket képvisel: a gyártó több területen is jelentős eredményeket ért el, és megerősítette vezető szerepét mind a központi kategóriákban, mind pedig a fiatalabb, fejlődő programokban.

Egy év, amely kiemeli mindazt, amitől a Ducati egyedülálló a kétkerekűek világában: a 100 éves jubileumához közeledő történelmét, kiemelkedő mérnöki tudását, valamint olasz identitását, amely egyértelműen tükröződik a pályán elért páratlan eredményekben.

Ezek az értékek állnak majd a 2026-os World Ducati Week középpontjában, a Ducati centenáriumi évében. Az eseményt július 3. és 5. között rendezik meg, ahol a Ducati hősei és a rajongók közössége együtt ünnepli majd ezt a történelmi pillanatot.